Η έξυπνη τεχνολογία εισβάλει επιθετικά στην καθημερινότητά μας.
Έξυπνα συστήματα κλιματισμού, έξυπνες τηλεοράσεις, καφετιέρες με τσιπ RFID, τηλέφωνα με αναγνώριση προσώπου κι ο κατάλογος συνεχίζεται.
Κάθε πτυχή της ζωής μας παρατηρείται, καταγράφεται, ψηφιοποιείται, κατηγοριοποιείται και αναλύεται. Αυτό το Παγκόσμιο Σύστημα που όλοι φοβούνταν πριν 20 χρόνια, είναι το ίδιο σύστημα που τώρα όλοι αποδέχονται κι ετοιμάζονται να το υποδεχτούν με ...5G.
Οι οδικές κάμερες θα διαβάζουν τις πινακίδες των οχημάτων και ισχυροί υπολογιστές θα βγάζουν ακαριαία αποτελέσματα, με βάση την πιθανή διεύθυνση κατοικίας, την ηλικία, τη φυλή, το εισόδημα και το φύλο, ώστε να εμφανίσουν προϊόντα ή υπηρεσίες που θα ταιριάζουν στα ενδιαφέροντα του οδηγού και αυτόματα θα προβάλλονται στις διαφημιστικές πινακίδες των δρόμων απ' όπου θα διέρχεται το όχημα.
Μόλις οι διαφημίσεις προβληθούν στις πινακίδες του δρόμου, η διαδικασία πώλησης δεν σταματά. Οποιαδήποτε κινητά τηλέφωνα σε ενα διερχόμενο όχημα μπορεί να δεχθούν μήνυμα σχετικό με τη διαφήμιση.
Οι ψηφιακές διαφημιστικές πινακίδες αυξάνονται γύρω μας στους δρόμους και μας παρατηρούν, ελέγχοντας το ποιοι είμαστε και το πως θα μπορούσαμε να ξοδέψουμε τα χρήματά μας.
"Πολύ συχνά το αυτοκίνητο παρέχει πολύτιμα στοιχεία. Πολλές διαφημιστικές εταιρίες ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία, απευθυνόμενες σε συγκεκριμένο τύπο κοινού. Για παράδειγμα θέλουν να διαφημίσουν ένα προϊόν σε εύπορους άνδρες, με ετήσιο εισόδημα πάνω από 100.000 Ευρώ και ανώτατη εκπαίδευση. Συνήθως αυτά τα άτομα οδηγούν BMW ή Audi, δηλώνει ο Kevin Foreman, γενικός διευθυντής της INRIX, μιας εταιρείας στο Kirkland, της Ουάσινγκτον, που συγκεντρώνει και πουλά πληροφορίες για την κίνηση στο δρόμο σε πραγματικό χρόνο.
Για να προσδιοριστεί η μάρκα, το μοντέλο και το έτος των οχημάτων που κυκλοφορύν, οι νεοσύστατες εταιρείες διαθέτουν ισχυρούς υπολογιστές, αισθητήρες οδικής κυκλοφορίας ή κάμερες και άψογη διαφήμιση.
Μια από αυτές είναι τα εργαστήρια Synaps Labs. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Alex Pustov, δήλωσε ότι η εταιρεία εγκαθιστά κάμερες οδικής διέλευσης περίπου 600 έως 650 πόδια μπροστά από τις ηλεκτρονικές πινακίδες. Οι κάμερες τροφοδοτούν τις πινακίδες με εικόνες των διερχόμενων αυτοκινήτων, μέσω κυψελοειδούς σήματος σε έναν υπολογιστή.
Αποθηκευμένες στη μνήμη του υπολογιστή υπάρχουν περίπου 2.000 διαφορετικές εικόνες από κάθε μία από τις 1.600 μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων, είπε. "Αρχικά, η εργασία ήταν δύσκολη. Χρειαζόταν να συλλέξουμε εκατομμύρια εικόνες, "είπε ο Alex Pustov. "Δημιουργήσαμε με το χέρι βιβλιοθήκες τύπων αυτοκινήτων και μοντέλων".
Χρειάζεται μόνο ένα δευτερόλεπτο για να ληρθεί η εικόνα, να επεξεργαστεί και να μεταδοθεί μια στοχευμένη διαφήμιση που ο οδηγός θα δει για οκτώ ή εννέα δευτερόλεπτα, είπε ο Pustov. Όταν πολλές λωρίδες γεμίζουν στην κίνηση, ο υπολογιστής μπορεί να καθορίσει ευρείες ομάδες στόχων. Ας πούμε, ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκινήτων, και προβάλει τις ανάλογες διαφημίσεις.
Οι έξυπνες ψηφιακές πινακίδες μπορούν να έχουν ως στόχο, όχι μόνο διερχόμενους οδηγούς, αλλά και πεζούς που περνούν από στάσεις λεωφορείων, λαμβάνοντας τις ψηφιακές υπογραφές από κινητά δίκτυα τηλεπικοινωνίας, σήματα Wi-Fi ή οτιδήποτε εντοπίζουν σε διάφορες ψηφιακές εφαρμογές που χρησιμοποιούμε κι έχουμε μαζί μας.
Όπως λένε με προσοχή οι ειδικοί, η συλλογή δεδομένων είναι ανώνυμη, ελπίζοντας να μην μας θυμίζουν τις ανατριχιαστικές διαφημιστικές πινακίδες της ταινίας του 2002, "Minority Report", στην οποία ο πρωταγωνιστής βλέπει μηνύματα που απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν.
"Δεν χρειάζεται να γνωρίζει ποιος είσαι. Πρέπει να γνωρίζει τι είσαι. Λέει ότι βλέπει για παράδειγμα, την ταυτότητα του τηλεφώνου 453ABCD. Γνωρίζει ότι ο αριθμός τηλεφώνου συνδέεται με ισπανόφωνη γυναίκα, επομένως στέλνει την ανάλογη διαφήμιση", δήλωσε ο Andrew R. Sriubas, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της OUTFRONT Media διαφημιστικής.
Επιπλέον, η βιομηχανία δεδομένων συλλέγει τεράστιες πληροφορίες σχετικά με τον εντοπισμό των χρηστών κινητών τηλεφώνων από τις εφαρμογές στα έξυπνα τηλέφωνά τους, τα οποία μοιράζονται σήματα από το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης, ή το GPS, κάθε 15 δευτερόλεπτα!
"Όταν κάνετε κλικ στο" Επιτρέπω " ("Allow") στην αγαπημένη σας εφαρμογή για κινητά, εάν συνεργάζονται μαζί μας ... πιθανότατα μας στέλνετε ανώνυμα το σημείο GPS σας", δήλωσε ο Foreman.
Αυτό εξηγεί εν μέρει, γιατί η INRIX λέει ότι μπορεί να ανιχνεύσει ανώνυμα τα σήματα GPS σε πάνω από 300 εκατομμύρια οδηγούς σε 65 χώρες. Επιπλέον, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που κινούνται στο δρόμο σήμερα, εκπέμπουν τα δικά τους σήματα GPS.
Οι έξυπνες διαφημιστικές πινακίδες μπορούν να λάβουν υπόψιν κι άλλες παραμέτρους προκειμένου να βρουν τον στόχο τους, όπως την ώρα της ημέρας, τις καιρικές συνθήκες και γεγονότα που αναμένεται αν συμβούν. Πινακίδες πάνω σε πεζοδρόμια μπορούν επίσης να δώσουν αποτελέσματα.
"Μπορεί να ανιχνεύσει βηματισμούς. Έτσι καταλαβαίνει τους άνδρες από τις γυναίκες, ξεχωρίζει τα παιδιά από τους ενήλικες ", δήλωσε ο Sriubas. "Υπάρχει μια δέσμη πολύ περίπλοκων αλγορίθμων που μπορεί να καταλάβει."
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα αυτά, πρόσθεσε: "Ξέρουμε αν είσαι άνδρας ή γυναίκα. Ξέρουμε ότι ανήκετε σε μια συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία, από 30 έως 40 ετών. Ξέρουμε ότι ζείτε σε αυτήν την τοποθεσία και εργάζεστε σε εκείνη την τοποθεσία. "Οι έξυπνες διαφημίσεις για τα αυτοκίνητα πάνε πιο πέρα από τον καιρό ή την ώρα της ημέρας. πηγη