Ο όρος “bullying” ("εκφοβισμός" ελληνιστί. Το λες και "νταηλίκι" ή και "καψώνι") μπήκε τα τελευταία χρόνια στην ζωή μας με δεκάδες αναφορές, ενημερώσεις, εκδηλώσεις «ευαισθητοποίησης» του κοινού, διαφημίσεις, επιδοτούμενες καμπάνιες για την εξάλειψή του κλπ. Ο όρος εισήλθε από την Αμερική. Από εκεί μας ήρθε και η «γραμμή» ότι πιο εύκολα θύματα πέφτουν οι αλλοδαποί, οι «μειονότητες», οι ομοφυλόφιλοι κλπ. Και ότι ο θύτης - όπως ευκόλως συνάγεται - είναι ο γηγενής λευκός αρσενικός κλπ. Εξ ου και οι χαρακτηριστικές (στημένες) φωτογραφίες που τις βρίσκεις όπου κι αν ψάξεις για τον όρο. Τα στερεότυπα να'ναι καλά. Και κάπου εκεί συνέδεσαν το “bullying” με τον «ρατσισμό» και μπλα μπλα μπλα.
Το ζητούμενο βέβαια είναι αν ισχύουν όλα αυτά και ποιος πραγματικά είναι πιο πιθανό να είναι ένας bully;
Διαβάζουμε στο ‘Journal of Youthand Adolescence’, τεύχος 6, Ιούνιος 2015, τόμος 44, σελ. 1241-1250:
“Not Just Black and White: Peer Victimization and the Intersectionality of School Diversity and Race” ("Όχι μόνο Μαύρος και Λευκός: η Θυματοποίηση των Συνομηλίκων και η Διατομεακή Διάσταση της Σχολικής Πολυμορφίας και της Φυλής")
Από τους: Sycarah Fisher, Kyndra Middleton, Elizabeth Ricks, Celeste Malone, Candyce Briggs, Jessica Barnes
Αν και ο εκφοβισμός είναι ένα ζήτημα που επικρατεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, η περιορισμένη του έρευνα έχει διερευνήσει τον αντίκτυπο της σχολικής πολυμορφίας σε είδη συμπεριφοράς εκφοβισμού. Αυτή η μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ της ποικιλομορφίας των σχολείων, της φυλής των μαθητών και του εκφοβισμού εντός του σχολικού πλαισίου. Οι συμμετέχοντες ήτανΑφρικανοαμερικανοί και Καυκάσιοι(Λευκοί) μαθητές μέσης εκπαίδευσης (συνολικός αριθμός μαθητών = 4.581, το 53.4% εξ αυτών γυναίκες). Μεταξύ των συμμετεχόντων, το 89,4% ήταν Καυκάσιοι και το 10,6% ήταν Αφροαμερικανοί. Τα ερευνητικά ερωτήματα εξέτασαν τη σχέση μεταξύ της ποικιλομορφίας των σχολείων, της συμπεριφοράς των μαθητών και των συμπεριφορών εκφοβισμού, και συγκεκριμένα της θυματοποίησης που βασίζεται στη φυλή. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι Καυκάσιοι μαθητές της μέσης εκπαίδευσης βιώνουν περισσότερο εκφοβισμό από ότι οι Αφρικανοαμερικάνοι μαθητές, γενικά,και ειδικά όταν οι μειονότητες βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον. ΟιΚαυκάσιοι μαθητές βίωσαν επίσης σχεδόν τριπλάσιο αριθμό θυματοποίησης με βάση την φυλή τους από ότι οι Αφρικανοαμερικάνοι μαθητές, όταν η σχολική ποικιλομορφία ήταν σταθερή. Είναι ενδιαφέρον ότι οι Αφροαμερικανοί μαθητές βίωσαν το διπλάσιο της θυματοποίησης με βάση την φυλή από ότι οι Καυκάσιοι μαθητές όταν βρίσκονται σε σχολικές εγκαταστάσεις με περισσότερους μαθητές «χρώματος».
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή