Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΚΩΤΙ :ΤΙ ΤΡΟΦΕΣ ΑΓΑΠΑΕΙ;

Το συκώτι είναι το «κέντρο αποτοξίνωσης» του ανθρώπινου οργανισμού, καθώς είναι υπεύθυνο για την απομάκρυνση επικίνδυνων ουσιών, όπως το αλκοόλ και οι διάφοροι ρύποι. Παράλληλα, αποτελεί και αποθηκευτικό μέσο για βιταμίνες και μέταλλα.
Για να λειτουργεί σωστά το συκώτι χρειάζεται ορισμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία φυσικά τα παίρνουμε μέσω της διατροφής μας. Από την άλλη, οι κακές διατροφικές επιλογές μπορεί να το βλάψουν.
- Περιορίστε την πρόσληψη κορεσμένων και trans λιπαρών οξέων, αντικαθιστώντας τα με πηγές μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών. Επιλέξτε γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και τυριά χαμηλά σε λιπαρά (cottage, ανθότυρο, άπαχη μυζήθρα, κατίκι Δομοκού, φέτα χαμηλή σε λιπαρά) και κρέατα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος. 
Επιπλέον, αποφύγετε την κατανάλωση έτοιμων προϊόντων αρτοποιίας – ζαχαροπλαστικής (σφολιάτες, κρουασάν, τσουρέκια, ντόνατς, μπισκότα) και προτιμήστε το ελαιόλαδο ως κύριο προστιθέμενο λίπος στο φαγητό αντί για βούτυρο, μαργαρίνες ή μίγματα φυτικών ελαίων (φυτίνη). Τέλος, αποφύγετε το τηγάνισμα και τσιγάρισμα των φαγητών κι επιλέξτε το βράσιμο και το ψήσιμο.
- Ενισχύστε την πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων, καταναλώνοντας ψάρια και θαλασσινά τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.
- Μειώστε την πρόσληψη απλών υδατανθράκων, περιορίζοντας την κατανάλωση ζάχαρης, μελιού, μαρμελάδων, τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτά (όπως γλυκά κουλουράκια, κρουασάν, κέικ, σοκολάτες, παγωτά) και ροφημάτων που είναι πλούσια σε ζάχαρη (αναψυκτικά, χυμοί φρούτων εμπορίου με προσθήκη ζάχαρης, νέκταρ, φρουτοποτά, milkshake).
- Επιλέξτε σύνθετους υδατάνθρακες, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, προτιμώντας ολικής άλεσης δημητριακά και προϊόντα τους, έναντι των αντίστοιχων επεξεργασμένων.
- Αποφύγετε ή περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.

- Προσπαθήστε να αυξήσετε τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας. Επιλέξτε ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα που σας ευχαριστεί και στοχεύστε σε συστηματική άσκηση μέτριας προς υψηλής έντασης για τουλάχιστον 30 λεπτά, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.
Δείτε ποιες τροφές προτείνουν οι ειδικοί να τρώμε και ποιες να αποφεύγουμε.
1. Βρόμη: ΝΑΙ
Οι φυτικές ίνες είναι ωφέλιμες για το συκώτι. Βρίσκονται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε προϊόντα ολικής άλεσης, όπως η βρόμη.
2. Τηγανητά: ΟΧΙ
Τα τηγανητά φαγητά είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία εμποδίζουν το συκώτι να λειτουργήσει σωστά. Η συστηματική και μεγάλη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οδηγεί στη φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην πρόκληση βλαβών στο συκώτι (κίρρωση).
3. Μπρόκολο: ΝΑΙ
Μελέτες δείχνουν ότι το θρεπτικό μπρόκολο προστατεύει από τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο. Προτιμήστε το μαγειρεμένο στον ατμό αντί για βραστό, καθώς έτσι δεν καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά του.
4. Γλυκά: ΟΧΙ
Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης βλάπτει το συκώτι κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο όργανο είναι επιφορτισμένο με τη μετατροπή της ζάχαρης σε λίπος. Έτσι, η αυξημένη κατανάλωση γλυκών, ζαχαρωτών ή πρόσθετης ζάχαρης οδηγεί στην υπερβολική παραγωγή λίπους και την επακόλουθη συσσώρευσή του, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στη λιπώδη νόσο.
5. Αμύγδαλα: ΝΑΙ
Οι ξηροί καρποί γενικότερα και τα αμύγδαλα ειδικότερα παρέχουν σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία σύμφωνα με έρευνες αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και επομένως μειώνει τον κίνδυνο λιπώδους νόσου.
6. Παστά: ΟΧΙ
Ο οργανισμός μας χρειάζεται το αλάτι αλλά σε πολύ μικρές ποσότητες. Οι τροφές που το περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες, όπως τα παστά, πρέπει λοιπόν να αποφεύγονται. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού συμβάλλει στην ίνωση, μια πρώιμη βλάβη στο συκώτι που αργότερα μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι σοβαρότερο.
7. Σπανάκι: ΝΑΙ
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το δυναμωτικό αλκοόλ, είναι πλούσια σε γλουταθειόνη, μια ουσία που βοηθά το συκώτι να λειτουργεί καλύτερα.
8. Μύρτιλο: ΝΑΙ
Όλα τα μούρα, όπως το μύρτιλο, το βατόμουρο, το κράνμπερι και η φράουλα, παρέχουν πολυφαινόλες, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών ουσιών που προστατεύουν από τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο.
Άλλα διατροφικά tips
– Χρησιμοποιήστε στο μαγείρεμα βότανα και αλκοόλ, αφού θα δώσουν γεύση στο φαγητό χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε πολύ αλάτι και επίσης παρέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες.
– Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ, καθώς η συστηματική και μεγάλη κατανάλωση προκαλεί σοβαρές βλάβες στο συκώτι, όπως η κίρρωση.
– Απολαύστε άφοβα καφέ και πράσινο τσάι μέσα στην ημέρα. Ο καφές προστατεύει το συκώτι από τις αρνητικές επιδράσεις του αλκοόλ και της κακής διατροφής, ενώ το τσάι, χάρη στις κατεχίνες που περιέχει, έχει αντικαρκινική δράση για το συκώτι και άλλα όργανα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ ΠΗΔΙ@Τ@Ν ΣΤΟ ΧΙΛΤΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΣΕΝ;;;- ΒΡΕ TI MAΘΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΓΥΡΑ ΣΤΟ… (ΦΩΤΟ)

Τι μαθαίνει κανείς όταν κάνει μια γύρα στο facebook από τα σχόλια και μόνο για την Έφη Αχτσιόγλου, την σκληρή σύμβουλο του Κατρούγκαλου που έγινε ως διά μαγείας υπουργός με ρεκόρ ευνοιοκρατίας…

Τι συνέβη πραγματικά στο Πολυτεχνείο; Ποιοί το οργάνωσαν και γιατί; Colpo Grosso

Ο βρώμικος ρόλος των Εβραιοσιωνιστών, το «υποχείριο» Ιωαννίδης και ο άτολμος Παπαδόπουλος!

Σαν εισαγωγή
Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου τον Οκτώβριο του 1973 έχουν τόσο

ΤΟ ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΓΧΝΙΔΙ Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ - ΗΠΑ-Γαλλία προειδοποιούν την Τουρκία: «Την επόμενη φορά θα σε βυθίσουμε»

Η Τουρκία έχει προειδοποιηθεί από τρίτους- ΗΠΑ-Γαλλία- ότι πρέπει να αποφύγει τις όποιες ακραίες ενέργειες ενόψει της έναρξης των γεωτρήσεων στο τεμάχιο 11 της κυπριακής ΑΟΖ. Οι προειδοποιήσεις

ΑΠΟΚΗΡΥΣΣΕΙ Η ''ΙΕΡΑ'' ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΗΡ ΚΛΕΟΜΕΝΗ: Ο «κληρικός» που ξορκίζει τα «διαβολικά» ΑΤΜ και σχίζει τα 50ευρα

Την θέση της από τον ιδιόρυθμο ρασοφόρο που αυτοαποκαλείται πατήρ – Κλεομένης, διαχωρίζει η Ιερά Σύνοδος, λέγοντας ότι δεν ανήκει στην τάξη των κληρικών.

Μοσούλη: Μαζικές αυτοκτονίες ΙΣΛΑΜΟΠΊΘΗΚΩΝ του ISIS και των οικογενειών τους για να μην παραδοθούν

Διοικητές και μαχητές ισλαμοπίθηκοι του ISIS έχουν αυτοκτονήσει πυροδοτόντας, τις εκρηκτικές τους ζώνες στην περιοχή της παλιάς Μοσούλης, προκειμένου να αποτρέψουν τον Ιρακινό Στρατό

ΑΔΑΝΑ 1974 Nέο VIDEO-σοκ της τουρκικής προπαγάνδας με Ελληνες και Κύπριους αιχμαλώτους

ΈΝΑ νέο VIDEO-σοκ με Ελληνες και Κύπριους Αγνοούμενους έδωσε στην δημοσιότητα η Τουρκική Προπαγάνδα τα τελευταία 24ωρα προφανώς για να κάνουν ψυχολογικό πόλεμεο σε Ελλάδα και Κύπρο. Το video