Translate

Τα στέκια | Ροκ-Πανκ στην Πλάκα , Ντοκυμαντέρ

 


Τα στέκια | Ροκ-Πανκ στην Πλάκα

Πλάκα: Η συνοικία των Θεών. Ένα τοπόσημο άμεσα συνδεδεμένο με τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, που μοιραία έγινε ο απόλυτος προορισμός για έναν τουρίστα.
Πέρα από τα χαρακτηριστικά της ταβερνάκια, η Πλάκα ήταν η γειτονιά που φιλοξένησε τις εμβληματικές μπουάτ, που πρόσφερε ένα άσυλο ελευθε-ρίας και πλήρους αποδοχής,

αφού εκεί εμφανίστηκαν τα πρώτα gay bar και που συνέδεσε το όνομά της με την εμφάνιση και λειτουργία των πρώτων θρυ-λικών ντισκοτέκ!

Στα στενά της ωστόσο γραφόταν και μια άλλη ιστορία. Πρόκειται για την εκκό-λαψη των πρώτων ροκ και πανκ live μαγαζιών. Έτσι το περιβάλλον τοξικότητας που δημιούργησε η Χούντα λειτούργησε ως ένα εύφλεκτο υλικό για τους νεα-ρούς αμφισβητίες του δόγματος «ησυχία, τάξη και ασφάλεια». Στους χώρους αυτούς κυριαρχούσε η αντισυμβατικότητα στη μουσική και το στυλ, οι μουσικοί πειραματισμοί, η επαφή των νέων με τους ήχους των μουσικών τους ειδώλων από το εξωτερικό, αλλά και η δημιουργία νέων μουσικών από τα ελληνικά συ-γκροτήματα που «άνθιζαν» στα underground μουσικά στέκια. Για τους νέους της εποχής (μέσα της δεκαετίας του 70, αρχές του 80) το Tiffany’s, το Skylab, η Αρετούσα, το 2001, η Σοφίτα, το Mad και πολλά άλλα όριζαν την έναρξη μιας νέας εμπειρίας μακριά από τα καθιερωμένα και κοινώς αποδεκτά πρότυπα μου-σικής και διασκέδασης.

Οι λάτρεις της ροκ αρχικά και της πανκ στην συνέχεια μετέτρεψαν την Πλάκα σε καταφύγιό τους, μακριά από την συνηθισμένη για την εποχή κοινωνική κα-τακραυγή που έφτανε έως και τον χλευασμό πολλές φορές από τμήματα της κοινωνίας που αδυνατούσαν ή αρνούνταν να κατανοήσουν την αντισυμβατική στάση τους. Ίσως το πλήθος των τουριστών και τα ξενόφερτα μουσικά τους ακούσματα αλλά και η πραγματική υποβάθμιση της Αθηναϊκής συνοικίας την εποχή εκείνη, να ήταν κάποιοι από τους λόγους που οι νέοι στέριωσαν για κά-ποια χρόνια τα δικά τους στέκια, χώρους έκφρασης, αυθεντικούς και απενοχο-ποιημένους, ανάμεσα στην πολύβουη Βαβελ της Πλακιώτικής δασκέδασης.

Οι χώροι αυτοί όμως μαζί και με άλλους έπεσαν θύματα της προσπάθειας ανα-βάθμισης της συνοικίας λίγα χρόνια αργότερα μέσω της απαγόρευσης ηλεκτρι-κών μουσικών οργάνων στην επικράτεια της Πλάκας. Το ροκ και το πανκ βέ-βαια μπορεί να μετεγκαταστάθηκαν σε άλλες γειτονιές της πόλης, το στίγμα

τους ωστόσο και η μουσική τους δυναμική δεν έσβησε. Ακόμα παραπάνω τα πρώτα αυτά στέκια παρέμειναν σταθερά στις αναμνήσεις και την καρδιά των ιδιοκτητών και των θαμώνων τους που τους θυμούνται μέχρι σήμερα με τρυφε-ρότητα και νοσταλγία.

Η περιήγηση μας στα άγνωστα σε πολλούς ροκ και πανκ στέκια της Πλάκας θα πραγματοποιηθεί μέσα από τις αφηγήσεις ανθρώπων που θα μοιραστούν μαζί μας τις ιστορίες τους. Μαζί μας θα βρίσκονται (με αλφαβητική σειρά) οι:

Μάκης Αθανασόπουλος (κάτοικος Πλάκας), Γιώργος Βανάκος (Μουσικοσυνθέ-της – Εικαστικός), Θοδωρής Βλαχάκης (drummer Magic de Spell), Νικηφόρος Βουράκης (Ιδιοκτήτης Trip – Mad), Γιάννης Δρόλαπας (Μουσικός), Αθηνά Κα-λογήρου (Remember), Πέτρος Κοζάκος Floorfiller (Μουσικός – DJ), Λούης Κο-ντούλης (Μουσικός – Stress), Νίκος Σπυρόπουλος (Μουσικός – Σπυριδούλα), Ηρακλής Τριανταφυλλίδης (Μουσικοσυνθέτης, Συγγραφέας), Ιωάννης Τσουα-νάτος (Ιδιοκτήτης Athens Remember Fashion), Τόλης Φασόης (Μουσικός – Sharp Ties), Johnny Vavouras (Μουσικός, Ηθοποιός), Frank Panx.

Τα στέκια | Ροκ-Πανκ στην Πλάκα
Σενάριο-σκηνοθεσία: Μαρίνα Δανέζη
Διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Κασιμάτης
Μοντάζ: Χρήστος Γάκης
Βοηθός Διευθυντή Φωτογραφίας: Δημήτρης Ζιβόπουλος
Μουσική σήματος: Blaine L. Reininger
Σχεδιασμός τίτλων αρχής/Motion Graphics: Κωνσταντίνα Στεφανοπούλου
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρίνα Ευαγγέλου Δανέζη για τη Laika Productions
Τεχνική υποστήριξη, κατασκευή ιστοσελίδας: Charles Bukowski(7SPY), e-mail: spy7ross7@gmail.com