Translate

ΟΣΟΙ ΧΡΩΣΤΑΤΕ ΤΗΝ «ΒΑΨΑΤΕ»!- ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΛΠΟ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΥΦΑΡΠΑΞΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ!

Αποτέλεσμα εικόνας για social media GIF

ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΙ «ΑΝΕΒΑΖΕΤΕ» ΣΤA SOCIAL MEDIA…

Ρόλο ντετέκτιβ αναλαμβάνουν πλέον οι εισπρακτικές εταιρίες προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες και να βρουν πού κρύβουν τα λεφτά τους δανειολήπτες.

«Ξεχάστε τα τηλέφωνα και πιάστε το Facebook» είναι πλέον η νέα οδηγία που έχει δοθεί στις εταιρείες αναζήτησης και είσπραξης οφειλών.Με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό προ των πυλών οι εισπρακτικές παίρνουν εντολή να αλλάξουν τις μεθόδους πίεσης, να εγκαταλείψουν τον κλασικό τρόπο αναζήτησης των οφειλετών μέσω των κλήσεων από τα γνωστά σε όλους «call centers» και να διεισδύσουν στα social media για να αντλήσουν πληροφορίες και στοιχεία από το προφίλ των οφειλετών προκειμένου να τους πιέσουν να πληρώσουν. Το σύνθημα για την εξέλιξη αυτή δόθηκε την περασμένη εβδομάδα, σε ευρεία σύσκεψη που έγινε με τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών. Εκεί ο διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε. Κώστας Μητρόπουλος, γνωστός σε πολλούς και από τη θητεία του ως επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, έδωσε κατευθύνσεις στις εταιρείες ενημέρωσης και αναζήτησης οφειλετών που χρωστούν δισεκατομμύρια σε 16 πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούσαν στη χώρα μας για το πώς θα πρέπει στο εξής να λειτουργούν.
Για να καταδείξει με ποιον τρόπο μπορούν να αποσπάσουν πληροφορίες από τους οφειλέτες οι διαχειριστές των κόκκινων δανείων, τα γραφεία ενημέρωσης και τα δικηγορικά γραφεία, ο κ. Μητρόπουλος έκλεισε την εκτενή ομιλία του με ένα σοκαριστικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνεται ανάγλυφα πώς αντλούν πληροφορίες όσοι τρυπώνουν στα προφίλ απλών χρηστών στα social media.
Τι «καρφώνουν» οι αναρτήσεις στο FB
Με βάση τα νέα δεδομένα, στο άμεσο μέλλον οι εισπρακτικές εταιρείες ενδεχομένως να περιορίσουν ή και να σταματήσουν να ενοχλούν τηλεφωνικά όσους χρωστάνε για κόκκινα στεγαστικά, καταναλωτικά ή επιχειρηματικά δάνεια. Θα αρχίσουν όμως να τους ψάχνουν στο Facebook και στα λοιπά social media, για να ανακαλύψουν στοιχεία που θα καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν να πληρώσουν. Οπως τόνισε στην εκτενή ομιλία του ο κ. Μητρόπουλος προς 17 εταιρείες ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με την είσπραξη των οφειλών, «πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες». Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα για πάνω από 2 εκατομμύρια δανειολήπτες και εγγυητές που χρωστάνε 100 δισ. ευρώ για κόκκινα δάνεια στις τράπεζες: αντί να ρωτάει ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας «πότε θα πληρώσετε;», θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που δημοσιοποιεί ο ίδιος ο οφειλέτης ή από τον κοινωνικό περίγυρό του, για τον πιέζει λέγοντάς του για παράδειγμα:
«Κάθε βράδυ κάνετε check-in σε ακριβά εστιατόρια και λέτε πως δεν έχετε να πληρώσετε; Πού βρίσκετε λεφτά και περνάτε τόσα Σαββατοκύριακα στην Αράχωβα; Στο Παρίσι σας πετυχαίνω τώρα; Μήπως δεν είναι δικό σας, όπως λέγατε στο Facebook, το σκάφος που ανεβάζατε φωτογραφίες το καλοκαίρι;». Αυτοκίνητα, εξοχικά, έργα τέχνης και κάθε άλλο περιουσιακό στοιχείο μπορεί επίσης να φιγουράρει στο φόντο μιας ανάρτησης, η οποία θα προξενήσει πρόβλημα στον αμελή οφειλέτη. Πέρα από το τι δηλώνει ο ίδιος στην Εφορία ή στο δικαστήριο, οι πιστωτές του θα έχουν μια πλήρη εικόνα του εσωτερικού της κατοικίας του, χωρίς καν να την παραβούν με δικαστικό επιμελητή. Από τα 100 δισ. ευρώ των κόκκινων δανείων τα μισά προέρχονται από 500.000-600.000 εταιρείες και τα υπόλοιπα από χρέη νοικοκυριών, εκ των οποίων η μερίδα του λέοντος αφορά κόκκινα στεγαστικά δάνεια (περίπου 1 εκατομμύριο ακίνητα). Στο στόχαστρο των εισπρακτικών εταιρειών μπαίνουν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των δανειοληπτών αφού όπως έγινε γνωστό η PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε. που διαχειρίζεται τα «κόκκινα δάνεια» κάλεσε τα στελέχη της να σταματήσουν τα τηλεφωνήματα και να αρχίσουν να ψάχνουν τα προφίλ των οφειλετών. Μάλιστα για να είναι αποδοτικοί και να μάθουν καλά τη νέα τεχνική της δουλειάς τούς έδειξαν και σχετικό βίντεο.
Το σύνθημα για την αλλαγή στρατηγικής έδωσε την περασμένη εβδομάδα ο Κώστας Μητρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε., πρώην επικεφαλής στο ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως τόνισε στην εκτενή ομιλία του ο Κώστας Μητρόπουλος προς 17 εταιρείες ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με την είσπραξη των οφειλών, «πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες». Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα για πάνω από 2 εκατομμύρια δανειολήπτες και εγγυητές που χρωστάνε 100 δισ. ευρώ για κόκκινα δάνεια στις τράπεζες: αντί να ρωτάει ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας «πότε θα πληρώσετε;», θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που δημοσιοποιεί ο ίδιος ο οφειλέτης ή από τον κοινωνικό περίγυρό του, για τον πιέζει λέγοντάς του για παράδειγμα: «Κάθε βράδυ κάνετε check-in σε ακριβά εστιατόρια και λέτε  πως δεν έχετε να πληρώσετε; Πού βρίσκετε λεφτά και περνάτε τόσα Σαββατοκύριακα στην Αράχωβα; Στο Παρίσι σας πετυχαίνω τώρα; Μήπως δεν είναι δικό σας, όπως λέγατε στο Facebook, το σκάφος που ανεβάζατε φωτογραφίες το καλοκαίρι;».
Το επίμαχο βίντεο
Μια πρόγευση για το τι θα επακολoυθήσει δίνει το σοκαριστικό βίντεο που προβλήθηκε στη συνάντηση των εισπρακτικών εταιρειών την Τρίτη 11 Ιουλίου. Στα δυόμισι λεπτά της διάρκειάς του πρωταγωνιστεί ο Ντέιβ, ένας ταλαντούχος δικηγόρος που μεταμφιέζεται σε μέντιουμ και αποκαλύπτει τη… μαγεία που κρύβει η παρακολούθηση και άντληση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από όσους χρησιμοποιούν τα social media και ειδικά ό,τι έχει σχέση με τις τράπεζες. Στο βίντεο αυτό εμφανίζονται περαστικοί που κλήθηκαν τυχαία να μετάσχουν σε ένα τηλεοπτικό γύρισμα όπου υποτίθεται ότι ένα μέντιουμ (ο Ντέιβ) θα καταφέρει να διαβάσει τις σκέψεις και τα μεγάλα μυστικά τους. 
Έκπληκτοι όσοι συμμετείχαν, διαπίστωναν ο ένας μετά τον άλλον ότι μετά τις πρώτες συστάσεις το μέντιουμ ανακάλυπτε πανεύκολα πού γεννήθηκαν, πού μένουν, τι χρώμα είναι το σπίτι τους, ακόμα και λεπτομέρειες για τους ερωτικούς συντρόφους ή το τατουάζ! Αν και θεωρητικά προωθεί την ασφάλεια δεδομένων, τα social media στα χέρια των εισπρακτικών εταιρειών μετατρέπονται σε μέσο παγίδευσης των καταναλωτών. Πώς να αντλούν πληροφορίες από κάθε προσωπική στιγμή που έχει αναρτήσει κάθε χρήστης των social media. Είναι έτοιμοι να ξεψαχνίσουν κάθε ανάμνηση, κάθε φωτογραφία, κάθε χαμόγελο. Η παιδική κατασκήνωση, η αποφοίτησή σου από το σχολείο, το αυτοκίνητο που ακόμα ξεχρεώνεις…
Το πολυτελές ρολόι που αγόρασες στη σύζυγό σου για την επέτειό σας ίσως σε αναγκάσει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη. Δροσερή βουτιά σε πισίνα πολυτελούς ξενοδοχείου; Τώρα δεν μοιάζει με τόσο καλή ιδέα. Στο βίντεο οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν σόκαραν τους ανυποψίαστους για το τι συμβαίνει περαστικούς. Στην πορεία του γυρίσματος άκουγαν το μέντιουμ να τους λέει πόσα λεφτά ξόδεψαν τον προηγούμενο μήνα ή χρόνο για ρούχα και άλλες αγορές. Ακόμη, για το αρνητικό υπόλοιπο του λογαριασμού τους και τα χρέη στην τράπεζα. Για το σπίτι που πούλησαν ή για τη μηχανή που οδηγούν.
Ακόμα και για τον αριθμό της κάρτας του τραπεζικού λογαριασμού τους, που οι ίδιοι δεν θυμόντουσαν και αναγκάστηκαν να ελέγξουν ώστε να διαπιστώσουν ότι το μέντιουμ ήξερε τον σωστό. Η αμηχανία και η έκπληξη, όμως, έγιναν τρόμος όταν ήρθε η πιο μεγάλη αποκάλυψη: πέφτοντας μια κουρτίνα άφησε να φανεί η ομάδα χάκερ που παρακολουθούσε κρυφά την όλη διαδικασία, άκουγε τι έλεγαν τα «θύματα» και αναζητούσε ταυτόχρονα μέσω υπολογιστή πληροφορίες, στοιχεία, διευθύνσεις και φωτογραφίες που είχαν αναρτήσει οι ίδιοι ή βρίσκονταν αναρτημένες στο Διαδίκτυο (αγγελίες κ.λπ.). Το μήνυμα προς όλους ήταν ότι τίποτε δεν μένει κρυφό στο ίντερνετ, ίσως ακόμα κι αν οι ίδιοι προσπαθήσουμε να διαφυλάξουμε την ιδιωτικότητά μας. Ειδικά αν οι «μάγοι» του Διαδικτύου έχουν εντολή να αποκαλύψουν τα απόκρυφα της ζωής των οφειλετών. Είναι φανερό πως έρχεται και στην Ελλάδα.                                                                ΠΗΓΗ

Σχόλια

Τεχνική υποστήριξη, κατασκευή ιστοσελίδας: Charles Bukowski(7SPY), e-mail: spy7ross7@gmail.com