Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βάζουν ιρανικό κινηματογράφο στο μάθημα των Θρησκευτικών – Διδασκαλία με αναφορές στον Αλλάχ!

Απ’ όλα έχει ο μπαξές στα νέα βιβλία θρησκευτικών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Στα νέα Προγράμματα Σπουδών για το γυμνάσιο στο μάθημα των θρησκευτικών μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται από την
ιρανική ταινία “Περσέπολις” , προβολή ταινιών Ιρανών σκηνοθετών με θέμα τα παιδιά (Που είναι το σπίτι του φίλου μου, το ψωμί” έως και προβολή ντοκιμαντέρ του Βασίλη Λουλέ και τη Σαχάντα (ομολογία πίστεως και τον Αλλάχ Ο μοναδικός και παντοδύναμος κύριος του κόσμου , ένας ελεήμων και φιλέσπλαχνος θεός και τα ονόματα του Αλλάχ.

Επίσης , στις ενδεικτικές δραστηριότητες μεταξύ άλλων υπάρχει η “Ιδεοθύέλλα ο Ξένος”, παρουσίαση της σκηνής “Οι Μοραβοί έχουν αλφάβητο”ενώ ως ανάλυση υπάρχει το θέμα “Μετανάστευση και προσφυγιά με στόχο να κατανοηθεί ο δραματικός χαρακτήρας της ανθρώπινης ιστορίας.
Όπως αναφέρει το protothema.gr, την ίδια ώρα συνήλθε σήμερα η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, προκειμένου να ενημερωθεί περί των Προγραμμάτων του μαθήματος των Θρησκευτικών, μετά την δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ο Μακαριώτατος ανέφερε ότι η εργασία της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής της Εκκλησίας και η συνεργασία Της με τους αρμόδιους φορείς του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχαν ως αποτέλεσμα την κατάργηση των παλαιών Προγραμμάτων Σπουδών και την δημοσίευση νέων σε ΦΕΚ για το μάθημα των Θρησκευτικών.                             
Κατόπιν τούτου η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε ομοφώνως την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος την ερχόμενη Τρίτη 27 Ιουνίου προς ενημέρωση του Σώματος σχετικώς.
Σύμφωνα πάντως με την Εφημερίδα της Κυβέρνησης “Ο σχεδιασμός του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) στα Θρησκευτικά Λυκείου μεταξύ άλλων λαμβάνει υπόψη:
– Τη γενική και την ειδική σκοποθεσία της Εκπαίδευ-σης, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, το οποίο απορρέει από το Σύνταγμα της Ελλάδας και τους βασικούς
νόμους για την Εκπαίδευση και ειδικότερα το Λύκειο.
– Τις επιστημονικές προτάσεις της σύγχρονης θρησκειοπαιδαγωγικής, σε συνδυασμό με τις νέες θεωρίες μάθησης και διδακτικής μεθοδολογίας.
– Τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά των (μετ)εφήβων μαθητών, την προγενέστερη γνώση και τα μαθησιακά επιτεύγματά τους, τις εμπειρίες που κομίζουν από το περιβάλλον, στο οποίο ζουν, και επιπλέον τις προσδοκίες και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους στο μαθησιακό πεδίο του
Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ).
– Το πλαίσιο οργάνωσης, τις παιδαγωγικές αρχές, τους εκπαιδευτικούς προσανατολισμούς καθώς και το σύστημα αξιολόγησης του Λυκείου.
– Τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και την ανάπτυξη των περιεχομένων του νέου ΠΣ στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου.
– Την επικρατούσα τοπική θρησκευτική παράδοση, ως θεμελιώδη πυλώνα του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και το ευρύτερο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλαίσιο, το οποίο την περιβάλλει.
– Τη συνθετότητα του σύγχρονου κοινωνικού και πολιτισμικού ιστού, όπως διαμορφώνεται σε τοπικό, ευρωπαϊκό και οικουμενικό επίπεδο, και τις ειδικές μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν από αυτή.
Επομένως, οι σκοποί της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο είναι:
α) Η ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας, στην οποία συντελούν η θρησκευτικότητα και η κριτική κατανόησή της είτε κάποιος ακολουθεί μία θρησκεία είτε όχι. Η αντίληψη της αυτοεικόνας και των ρόλων του εαυτού σε σχέση με τους άλλους είναι σημαντική
στην εφηβεία και καθορίζει την ενήλικη ζωή. Η προσωπική ταυτότητα και η αφύπνιση της προσωπικότητας εξαρτάται από τη «θρησκευτική συνείδησή» του, την οποία καλλιεργεί ελεύθερα στο σχολείο κυρίως με τη θρησκευτική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται
και η ηθική ανάπτυξη και η συμπεριφορά του εφήβου/ της έφηβης, εφόσον η θρησκευτική εκπαίδευση συνιστά γνωριμία με το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυμορφία και πολυπλοκότητά του και συζητά κατά βάση τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματα των εφήβων μαθητών».
Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια και τα δημοτικά αναγράφεται μεταξύ άλλων:
mpakis products lw 720x90 «Οι νέες απαιτήσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο ευρωπαϊκό περιβάλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) Από τις αρχές του 21ου αιώνα, οι διεθνείς εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι η θρησκευτική εκπαίδευση (ΘΕ) αναγνωρίζεται ως απαραίτητος όρος για την πολύπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση των μαθητών. Στον ανοικτό ευρωπαϊκό διάλογο για τη σχολική θρησκευτική εκπαίδευση, αλλά και στα επίσημα κείμενα της Ευρώπης για την εκπαίδευση, θεωρείται πλέον ως κοινά αποδεκτό αίτημα το δικαίωμα όλων των παιδιών για θρησκευτική
εκπαίδευση, γεγονός που λειτουργεί ως βασικός μοχλός για την αρτιότερη οργάνωσή της. Κατόπιν τούτου, επιδιώκεται ένα σχολικό ΜτΘ, στο οποίο η συμμετοχή όλων των παιδιών χωρίς καμιά διάκριση και ανεξάρτητα από τη θρησκευτική ή μη δέσμευσή τους θεωρείται αυτονόητη όσο και αναγκαία. Η επίγνωση των κινδύνων που προκύπτουν από τη θρησκευτική απομόνωση αλλά και από τις ποικίλες πολιτικές ή ιδεολογικές χρήσεις της θρησκείας οδηγεί στην ανάγκη, ώστε να αναδειχθούν οι θρησκευτικές αξίες σε πεδία διαλόγου, συνάντησης και ειρηνικής συνύπαρξης των ανθρώπων, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις ή και τις διαφορές τους. Με τον τρόπο αυτόν θεωρείται ότι οι θρησκείες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων και στη συνοχή της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Παρά τις όποιες υπάρχουσες δυσκολίες και διαφορές, ο θεραπευτικός και συμφιλιωτικός ρόλος των θρησκειών θεωρείται δεδομένος, καθώς οι περισσότερες από αυτές προβάλλουν προτάσεις για την υποστήριξη και ανάδειξη αυτού του ρόλου».
 makeleio

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ ΠΗΔΙ@Τ@Ν ΣΤΟ ΧΙΛΤΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΣΕΝ;;;- ΒΡΕ TI MAΘΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΓΥΡΑ ΣΤΟ… (ΦΩΤΟ)

Τι μαθαίνει κανείς όταν κάνει μια γύρα στο facebook από τα σχόλια και μόνο για την Έφη Αχτσιόγλου, την σκληρή σύμβουλο του Κατρούγκαλου που έγινε ως διά μαγείας υπουργός με ρεκόρ ευνοιοκρατίας…

Τι συνέβη πραγματικά στο Πολυτεχνείο; Ποιοί το οργάνωσαν και γιατί; Colpo Grosso

Ο βρώμικος ρόλος των Εβραιοσιωνιστών, το «υποχείριο» Ιωαννίδης και ο άτολμος Παπαδόπουλος!

Σαν εισαγωγή
Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου τον Οκτώβριο του 1973 έχουν τόσο

ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ Η GOOGLE maps/space/mars

ANOIΞΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΙ ΖΟΥΜΑΡΕΤΕ ...ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ...

ΤΟ ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΓΧΝΙΔΙ Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ - ΗΠΑ-Γαλλία προειδοποιούν την Τουρκία: «Την επόμενη φορά θα σε βυθίσουμε»

Η Τουρκία έχει προειδοποιηθεί από τρίτους- ΗΠΑ-Γαλλία- ότι πρέπει να αποφύγει τις όποιες ακραίες ενέργειες ενόψει της έναρξης των γεωτρήσεων στο τεμάχιο 11 της κυπριακής ΑΟΖ. Οι προειδοποιήσεις

ΑΠΟΚΗΡΥΣΣΕΙ Η ''ΙΕΡΑ'' ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΗΡ ΚΛΕΟΜΕΝΗ: Ο «κληρικός» που ξορκίζει τα «διαβολικά» ΑΤΜ και σχίζει τα 50ευρα

Την θέση της από τον ιδιόρυθμο ρασοφόρο που αυτοαποκαλείται πατήρ – Κλεομένης, διαχωρίζει η Ιερά Σύνοδος, λέγοντας ότι δεν ανήκει στην τάξη των κληρικών.

Μοσούλη: Μαζικές αυτοκτονίες ΙΣΛΑΜΟΠΊΘΗΚΩΝ του ISIS και των οικογενειών τους για να μην παραδοθούν

Διοικητές και μαχητές ισλαμοπίθηκοι του ISIS έχουν αυτοκτονήσει πυροδοτόντας, τις εκρηκτικές τους ζώνες στην περιοχή της παλιάς Μοσούλης, προκειμένου να αποτρέψουν τον Ιρακινό Στρατό